Przejdź do głównej zawartości

Mus czekoladowy - czekoladowy, delikatny, puszysty!

Mus czekoladowy. Myślałam nad nim od dłuższego czasu, ale tu nie miałam czasu, tu nie bo trudno zrobić i jeszcze się nie uda. Nastał ten czas, gdzie mam wolne i mogę robić co chce, no i jak inaczej go spędzić jak nie w kuchni? Postanowiłam zrobić właśnie mus czekoladowy, bo kto nie lubi czekolady? :)
Mus jest moim zdaniem idealny. Delikatny, puszysty, mocno czekoladowy. Polecam go podawać w malutkich filiżankach, naprawdę nie da się zjeść dużej ilości musu na raz, a zawsze można wziąć dokładkę  :)

Mus czekoladowy

  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 3 jajka*
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • 1 łyżka masła
Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej. Miskę (metalową lub szklaną) ustawiamy na garnku z gorącą wodą. Uwaga! Miska nie może dotykać wody. Do miski wrzucamy czekoladę i czekamy aż całkowicie się roztopi. Czekoladę ściągamy z nad wody. Dodajemy masło i miksujemy wszystko na jednolitą masę. Żółtka oddzielamy od białek. Żelatynę rozpuszczamy w 2 łyżkach gorącej wody.
Żółtka dodajemy do czekolady. Każde dobrze miksując do uzyskania zwięzłej, jednolitej konsystencji. Na koniec dodajemy dobrze rozpuszczoną żelatynę i wszystko miksujemy. 
Białka ubijamy na sztywną pianę, na sam koniec dodajemy cukier i dobrze miksujemy. 
Do masy czekoladowej dodajemy ok. 1/3 białek i miksujemy ze sobą, żeby rozluźnić masę czekoladową. Na sam koniec dodajemy połowę pozostałych białek i mieszamy wszystko już szpatułką, żeby nie "zabić" piany. Masa będzie miała mniej więcej jednolity kolor, dodajemy resztę białek i wszystko dobrze mieszamy. Gotowy mus przekładamy do filiżanek/szklanek - wedle uznania, tak jak pisałam wcześniej polecam małe naczynka :) Mus schładzam ok. 2 h w lodówce i gotowe!

* Jeżeli chodzi o jajka, ponieważ nie ma tu obróbki termicznej, wybierajcie te z oznaczeniem "0", ekologiczne, a już najlepiej takie swojskie, ja na szczęście mam swoje kury, więc o jajka i co się w nich znajduje nie muszę się martwić :)








FOLLOW ME ON  FACEBOOK  OR  INSTAGRAM

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozgrzewająca kasza manna z jabłkiem i cynamonem - idealna na jesienne śniadanie!

Bienenstich - niemiecki klasyk!

Lemoniada brzoskwiniowa - idealna na upalne dni!