Przejdź do głównej zawartości

Snickerdoodles. Orzechowo-cynamonowe ciasteczka.

Jeżeli obserwujecie mojego instagrama, mogliście ostatnio zobaczyć, że dostałam nową książkę kulinarną. Zakochałam się w niej :) Niestety nie ma wersji polskiej, ale mam nadzieję, że podzielę się z wami kilkoma przepisami (z małymi zmianami :p).
Dzisiaj mam dla was Snickerdoodles, które robi się w USA, ale przepis pochodzi z Europy. Snickerdoodles - ciasteczka, nie powiedziałabym, że takie tradycyjne - kruche, miękkie w środku, nie, te są inne. Trudno mi powiedzieć jakie, ale na pewno dobre! Bardzo aromatyczne, cynamonowe... Idealne do szklanki mleka.

Snickerdoodles 

  • 200 g miękkiego masła
  • 130 g cukru
  • 2 jajka
  • 1-2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 400 g mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki startej gałki muszkatołowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50 g drobno posiekanych orzechów włoskich*
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 2 łyżki Cynamonu
Masło ucieramy razem z cukrem, aż do uzyskania delikatnej jednolitej masy. Jajka i ekstrakt waniliowy dodać do masła i dobrze połączyć. Mąkę wymieszać razem z proszkiem do pieczenia i gałką muszkatołową - wszystko przesiać do masy i wymieszać. Na sam koniec dodać orzechy i wszystko dobrze połączyć, aż do uzyskania jednolitej masy. Z ciasta uformować kulę, przykryć folią spożywczą i włożyć do lodówki na 1-2 h.
Cukier puder i cynamon wymieszać w miseczce.
Gdy ciasto już się schłodzi, można formować z niego małe kulki, obtoczyć je w cukrze cynamonowym, lekko spłaszczyć i układać na wyłożonej papierem do pieczenia blasze.
Tak przygotowane ciastka piec w temp. 180 st. C, przez 10-12 minut.
Po wyciągnięciu z pieca, odstawić do kompletnego wystudzenia.
Gotowe! Robi się je szybko i wychodzi ich dosyć dużo - u mnie ok. 50 sztuk :)











Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozgrzewająca kasza manna z jabłkiem i cynamonem - idealna na jesienne śniadanie!

Bienenstich - niemiecki klasyk!

Lemoniada brzoskwiniowa - idealna na upalne dni!