Przejdź do głównej zawartości

Babka z orzechami i czekoladą - idealna do popołudniowej kawy!

Jeżeli myślę o babkach, od razu przypomina mi się dzieciństwo. Pamiętam, że babka robiona przez moją mamę, była najlepsza :) Często mieliśmy ją w niedzielę do kawy lub gdy przychodzili znajomi. Zawsze pomagałam mojej mamie w robieniu, oczywiście podjadałam wszystko co się dało :p
Oczywiście mamie babki zawsze wychodziły, wyrośnięte, odpowiednio wilgotne... Pycha!
Dzisiaj mam dla was babkę z orzechami i czekoladą, idealną na taką pogodę jak teraz, do ciepłej herbaty, kawy. Robi się ją dosyć szybko, jak chyba każdą babkę, jest wilgotna, no i naprawdę smaczna!

Babka z orzechami i czekoladą



  • 200 g mąki pszennej
  • 180 g orzechów (możecie pomieszać jakie lubicie, u mnie były to przede wszystkim włosie i odrobina ziemnych)
  • 250 g masła lub margaryny
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 140 g cukru
Masło utrzeć na puch. Dodać cukier, dobrze wymiksować. Następnie dodawać po kolei jajka, każde miksować ok. pół minuty. Orzechy i czekoladę  posiekać (za pomocą noża lub w malakserze). Do masy dodać mąkę i proszek do pieczenia, wszystko zmiksować do momentu połączenia się składników. Dodać orzechy i czekoladę - dobrze wymieszać. Masę przełożyć do formy (najlepiej keksówka), piec w temp. 180 ºC przez ok 50 minut. Najlepiej sprawdzić patyczkiem, jeżeli suchy - babka gotowa. Gotową babkę posypać cukrem pudrem i można podawać!







    




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Rozgrzewająca kasza manna z jabłkiem i cynamonem - idealna na jesienne śniadanie!

Bienenstich - niemiecki klasyk!

Lemoniada brzoskwiniowa - idealna na upalne dni!